verslag tot 14 juliu - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Veenstra - WaarBenJij.nu verslag tot 14 juliu - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Veenstra - WaarBenJij.nu

verslag tot 14 juliu

Door: tessaveenstra

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Heej iedereen,

Al een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dat komt omdat ik het op mijn mobiel iri vind om dit te doen. Voor de rest kan ik er alles makkelijk op doen met WIFI waardoor ik dit uit stel.
We hebben nog 2 dagen in Chang Mai gezeten. Nadat we een fiets gehuurd hadden zijn we die ochtend naar de tempel gefietst was er leuk om te zien. Het is gewoon haast een dorp. Er staan allemaal gebouwen en dan 1 grote tempel. Er zaten allemaal monniken te mediteren. Eerst dachten we dat ze echt waren maar omdat ze echt niet bewogen en ook niet ademde hebben we het maar gevraagd, en ze waren nep helaas. Voor de rest was het wel interessant om allemaal te bekijken.
's Middags moesten we de fietsen in leveren en hebben we niet zo veel meer gedaan. Ik heb een verslag geschreven en we hebben nog even op een terrasje gezeten.
's Avonds zijn we naar de avond markt gegaan. Dat was echt super gezellig. Hij was erg groot en er was van alles te zien. We hebben er wel 3 uur rond gelopen. Ik heb nog een lange broek gekocht wel een hele leuke. (niet dat ik denk dat ik hem ooit in Nederland ga dragen maar oké)
De volgende dag zouden we vertrekken. We waren er helemaal klaar voor helaas werd ik als vele andere ziek. Ik heb de hele dag alleen maar de kamer en de bad kamer gezien. En ook van anderen hun geluiden mogen genieten. Gelukkig wist ik van mensen die een dag voor me het zelfde hadden dat het bij de meeste maar 1 dag duurde zo ook bij mij. Anjela is nog het dorp in geweest maar naar 3, 4 dagen heb je Chang Mai ook wel gezien.
De volgende dag zijn we als nog vertrokken naar Chang Rai. (Chang betekend Olifant) Het was een lange reis en heb dan ook nog heerlijk geslapen in de bus. We waren vrij vroeg omdat de 2 bussen die gingen toen wij er al waren vol zaten konden we pas de derde bus pakken. We dachten nou dit zou ook wel helemaal vol zitten, word lekker druk. Het was net zo’n grote bus als we ook in Nederland hebben dus dan moet het wel druk zijn. Toen we naar binnen stapten snapte we eindelijk waarom hij elke keer vol zat. Er zaten maar 20 stoelen in er paste ook niet meer in. Waren hele grote luxe ligstoelen. Dus heb nog heerlijk geslapen. En van het uitzicht kunnen genieten het waren erg veel bochten dus hoe fijn de stoelen ook waren, het bleef een rot rit.
In Chang Rai aan gekomen voelde ik me nog wel slap van de dag daarvoor. Toen heb ik daar nog even op bed gelegen en zijn we Chang Rai in gegaan. Eerst gewoon het dorp en de rivier bekeken, op de terug weg naar het hotel kwamen we er achter dat ze een hele grote markt aan het op zetten waren. We zijn eerst naar het hotel gegaan en 's avonds naar de avond markt. Was heel gezellig overal hingen lampionnen waar de sfeer gewoon gezellig van werd. Je had ook allemaal optredens, van dansende en zingende mensen. Toen we bij een groot plein kwamen waren daar allemaal mensen aan het dansen. Heel leuk allemaal het zelfde en iedereen die wou deed mee.

Van Chang Rai kon je door naar Tha ton. Je ging in een longtail boot was erg mooi. het duurde 3 ½ uur en je zag erg veel dingen. Van te voren was gewaarschuwd dat het af en toe zou spetteren. Het water was rustig en niemand is nat geworden behalve 1 van de 8 heeft twee grote golfen water op zich gekregen, en ja dat was ik. Gelukkig was het mooi weer en was het op gedroogd voor dat we de boot uit stapte.
Eerst zouden we een nacht in Tha Ton blijven. Het was erg warm weer en hadden geen zin om veder te reizen. Helaas waren de gast housen zo vies dat we besloten om te kijken of er nog een bus ging. Toen we in de mini bus zaten, zei die jongen op eens ik ga maar tot de politie dan moeten jullie veder redden. Gelukkig was de politie er aardig en mochten we even gaan zitten. Hun Engels was zo slecht dat we er niets van begrepen wat ze gingen doen. Toen ze een auto met zo’n laad bak aan hielden snapte we dat ze een lift voor ons regelde. Het was een leuk oud echtpaar en wij mochten we gebruik maken van de laad bak. Zo zijn we lekker met een mooi uit zich naar Mai salong gegaan.
Mai Salong is een Chinees dorpje met veel thee plantages. We hadden een erg leuk gast house met een heel lief jongentje die onze tas op wieltje geweldig vond. Als maar draaien en draaien aan de wieltje, was leuk om te zien. Je krijgt daar constant thee en ik vond het erg onbeleefd om het niet op te drinken. Naar een paar keer had ik door dat ze maar bleven bij schenken en omdat ik zo van thee hou *kuch kuch* had ik het volgende bedacht, zodra je wat gaat eten of daar gewoon gaat zitten krijg je thee, als je het op drinkt word het bij geschonken, dus slimme Tessa dronk het snel nog even op als ze bijna zouden gaan.
We zijn daar een paar dagen gebleven. Het was er rustig niet te warm omdat het hoog in de bergen was, en er waren gezellige mensen. Om dat het zo bergachtig was en Anjela en ik dan beide niet een hele dag zo kunnen lopen besloten we het ter paard te doen. We hebben 4 uur op een paard gezeten langs allemaal dorpjes. Die middag hebben we bij thee fabrieken gekeken. Daar wordt bijna alles nog met de hand gedaan erg leuk om te zien.
Van uit Mai salong wouden we naar Pai. Dat moest weer via Tha Ton. Dus eerst zijn we afgereisd helaas met een heel wat minder leuke auto naar Tha Ton. Ons was verteld dat hij om 8.10 uur zou gaan dus vroeg op. Hij was een beetje te laat en kwam om 9.10. Iedereen was blij dat we eindelijk zaten. We hadden wel al 2 minuten gereden toen die man zei 30 minuten pauze. Omdat iedereen in protest ging was het 10 minuten gelukkig. Het zat erg krap en ik zat naast een man uit New York. We kwamen aan de praat. Hij had 8 jaar gelden 5 jaar in Nederland gewoond en verstond het nog een beetje en kon het ook nog na 8 jaar een beetje praten. Helaas niet zo goed dat ons gesprek al snel naar het Engels over sloeg. We hebben aan een stuk door gepraat waardoor we beide de rit die behoorlijk *** was hebben overleeft. Daarna zijn we de rest van de dag door gereisd naar Pai wat ook niet zomaar ging. We moesten in een mini busje waar het gang pad vol stond met dozen. (gelukkig kon je er op staan) en je moest op tassen zitten. De hele bus zat voller dan vol.
Uit eindelijk kwamen we eindelijk in Pai waar we de eerste kamer hebben genomen. Die avond naar wat uitgerust te zijn hebben we besloten om de volgende ochtend te verhuizen naar een lekkere bungelow. We hebben gisteren anderhalf uur op een olifant gereden. Anjela zou eerst niet mee omdat ze het al heel vaak had gedaan maar je betaald altijd voor de prijs van 2 dus is ze mee gegaan. Gelukkig was er voor haar ook iets nieuws aan we zaten niet in stoeltje maar op de rug. Het was erg leuk om te doen.
Anjela doet vanavond een kook cursus en we zouden vandaag lekker onze eigen weg gaan. En dat doen we heerlijk. Morgen gaan we misschien weg maar dat moeten we nog even bekijken.

Groetjes van Anjela en Mij

  • 17 Juli 2012 - 13:35

    Mieke Pultrum:

    Hoi Tessa,

    Erg leuk om te lezen weer. Dat met die thee herken ik ook erg van Hong kong, alleen houd ik dan wel van thee, haha.

    Ohja, nog even een troost, het weer is hier bagger!

    Enjoy! Veel liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2012

Nog een weekje

14 Juli 2012

verslag tot 14 juliu

05 Juli 2012

al een week

04 Juli 2012

al een week

29 Juni 2012

Thailand
Tessa

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8170

Voorgaande reizen:

26 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: