al een week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Veenstra - WaarBenJij.nu al een week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Veenstra - WaarBenJij.nu

al een week

Door: tessaveenstra

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Heej iedereen,

Ik ben nu al een week uit Nederland en wat hoor ik mooi weer. Hoe kan het ook anders hé. Vandaag was het erg warm, vanochtend zijn we naar de markt geweest en vanmiddag naar een dierentuin met de fiets.die we huren, maar eerst even afelopen. dagen.

Zaterdag zijn we met de boot naar koh kood gegaan. In de folder stond én mooie boot die ook naar Amelandgaat. Nou dus niet het was een oud klein dingetje waar alles.aan kraakte. Het anboord komen ging al niet zonder problemen, er is 1 vrouw in het water gevalen omdat die plank zo schommelde.

toen we eenmaal op de boot zaten en onderweg waren ging het schommelen beetje weg. Maar toen het onze eerte echte tropische regen bui begon werd het heel erg. Allemaal water kwam naar binnen en de zeilen werkte niet echt om het water tegen te houden. Ik vond dit heel leuk om mee temaken maar voor al de man rende naar achteren om dat ze er zo zie van werden.

toen we er een maal waren regende het nog maar een beetje en zijn we met een taxi naar Koh Kood resoort gebracht. Mijn eerste reactie was waar komen we nou maar echt overal aan de achterkant zijn ze aan het bouwen aan de voor kant zag het er beter uit.

We hadden een mooie bungelow en konden daar lekker eten. Omdat er aan de achterkant nog allemaal bungolows werden gebouwd waren er allemaal vrouwen bezig met het maken van die dakplaten. Dat doen we met een soort gras wat ze om een tak deden. erg leuk om te zien en ook om even mee te doen, het is wel zwaar om te doen en je snijd je vingers zomaar.

De avond werd het slecht weer en begon het te regenen en onweren. Helaas was dat de volgende dag nog zo. Door de regen laggen over plasjes. Daar houden kikkers heel erg van. Maar wie me een beetje kent weet ik hoe leuk ik die dingen vond en als je dan waker wor en naar buiten gaat en bijna op zo'n ding staat, Kan ik heel erg schrikken en stond ik meteeen weer op bed.

HEt zijn trouwens geen kikkers maar ze lijken er wel op, ze maken een ontzettend raar geluid. Toen we vroegen wat het waren kregen we dit antwoord "het zijn kikkers maar geen kikkers" dus schoten er erg mee op.

Toen we zaten te luchen was er een groepje mensen tussen eenregen bui door gaan zwemmen. Naar een paar minuten kwamen ze er uit en toen ik zag wat die man in zijn handen had was ik wel wat verbaast. Tussen zijn benenen door was een vis gezwommen van 40 cm lang. en hij ha hem zo met de handen kunnen pakken. iedereen meteen met foto toestel er op af behalve ik. Daarna hebben ze hem er weer in terug ge gooid.

Omdat het de volgende dag nog regende zijn we weer weg gegaan. De volspellingen bleven slecht en dan kon je niks doen met dat weer.

We zijn naar het noorden vertrokken en zitten nu in Chang Mai dat was 2 dagen reizen ongeveer. We zijn met een nacht trein gegaan waar je een bed krijgt ook wel leuke ervaring.

Nu zitten we een in mooi hoteletje met aardige mensen. Veel belgen en een nederlandse groep die ons even heeft verteld dat we bij die tent vlak bij het hotel niet moesten eten voor de rest van de avond konden we nog heerlijk genieten van brak geluiden.

Gisteren ochtend zijn we naar de markt geweest, wat een grote dingen. Wel heel leuk en ook leuke dingen gezien. De middag hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar de dierentuin gegaan.

Ongeveer 30 minuten fietsen. Ik vond dat de dieren in te kleine hokken zaten en hel veel zaten alleen. Ook hbben we 1 het park wel een paar kilometer gelopen omdat alles ver uit elkaar lach. In sommige gevalen wel 2 kilometer.

Gister avond heb ik het rustig aan gedaan en is anjela naar de avond markt gegaan waar we vaavond samen heen gaan. Toen ze terug kwam had ze een blikje fanta voor me in aarbeie smaak. Het is een beetje aparte smaak en zit neit veel pik in.

Vanochten hebben we een temple bezocht en nog even rond gefietst.

Groetje van hier

Tessa

  • 05 Juli 2012 - 06:58

    Kitty:

    heej Tess
    gister zat ik hier met Ingrid lekker en we hoorde een heel vreemd piepend geluid en zagen de kat met iets spelen maar het was niet een muis ook geen vogeltje maar een KIKKER moest meteen aan jou denken jij had vast net zo gegild als die kikker haha wat een lawaai
    x

  • 08 Juli 2012 - 20:51

    Evelien:

    Ohh ik ben echt jaloers Tess!


  • 09 Juli 2012 - 09:07

    Loes En Rory:

    Wat maken jullie wat mee op een dag. Ontzettend leuk om allemaal te lezen. Heerlijk hoor, een beetje actie erin. Nog veel plezier. We blijven je verhalen natuurlijk volgen! Dikke knuffel

  • 09 Juli 2012 - 21:06

    Jikke Kortstra:

    Fanta met aardbeiensmaak....Wij hebben gewoon bitter-lemon. En eh..soms hebben we hier mooi weer, soms ook stortregens. Erg vervelend als je op de fiets in Gorredijk bent en terug naar huis moet(zonder regenpak) Gelukkig zijn er dan thuis droge kleren. Groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2012

Nog een weekje

14 Juli 2012

verslag tot 14 juliu

05 Juli 2012

al een week

04 Juli 2012

al een week

29 Juni 2012

Thailand
Tessa

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8170

Voorgaande reizen:

26 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: